torsdag den 17. marts 2016

VIA Designteknolog Optagelsesprøve 2016!!!

Idag er et HELT anderledes indlæg end jeg plejer at lave.

Jeg har nemlig ansøgt om at komme ind på Designteknolog uddannelsen der vil starte til september hvis jeg kommer ind! Jeg er VILDT nervøs, men også VILDT excited!

Jeg har altid været i tvivl om hvad jeg skulle i forhold til uddannelse. Det er det sværeste valg NOGENSINDE. Og der er et voldsomt pres på os unge - vi SKAL have en uddannelse! Ellers har vi åbenbart ingen fremtid, vi kan ikke få et job og vi kan faktisk ikke få en dagligdag til at fungere...
"Du skal bare vælge" "Vælg det som du synes lyder interessant"
Bullshit. Stop nuuu! Det hjælper SLET ikke at sige alt det til os! - Vi kommer ingen vegne - i sær ikke os der ikke ved hvad vi vil.

Jeg har som lille ville jeg være Stewardesse. Jeg har villet være pædagog, lærer, kosmetiker/kosmetoglog, frisør, stylist, designer! Alt mellem himmel og jord - og jeg har bare ikke kunnet finde ud af det!... Men da jeg blev ældre (9-10.klasse) fandt jeg ud af at makeup, design og handel var noget der interesserede mig MEGET! Så jeg valgte en HHX for at få handel delen ind under huden - og thanks god fordi jeg valgte det frem for STX der har oldtidskunskab og Kemi... (Nej tak)

Som lille lavede jeg mit eget katalog med tøj som jeg havde fundet på fra skitse af. Og jeg elskede det! Jeg kom ind i makeup verdenen i 8 klasse - jeg ELSKER det! Jeg ved det er den branche jeg skal ind i! 100%!! jeg har altid været personen der sad og tegnede i timerne. Jeg har aldrig været visuel og til tavle undervisning - jeg skulle have det i praksis og i hænderne for at lære! (Det var det samme med sprog - ud og tale det i stedet for at tavleundervisning i klassen!)

Så jeg fandt Designteknolog helt tilfældigt - og jeg kunne se der var DET HELE! Design, tøj, handel, markedsføring, alt praktisk! Perfekt!

Så nu er der ansøgt til uddannelsen og jeg har fået min optagelsesprøve som jeg skal lave. (ellers bliver jeg ikke optaget....) Jeg har altid været god til at tvivle på mig selv. og det gør jeg bestemt også nu! Er mine evner gode nok? Er jeg generelt god nok til at designe?
MEN - Jeg får kun ros af mine veninder! Og selve optagelsesprøven har givet mig mod fordi jeg synes det er nogle lækre billeder jeg skal hive inspiration ud af!

Prøven lyder sådan her:

Opgave 1
Indsend fire håndtegnede tegninger af et 3D objekt, der viser din evne til at gengive form og proportioner. Det kan være croquis, illustration, perspektivtegning eller lignende og anvend gerne flere tegneteknikker.
Vedlæg et billede af 3D objektet.

Opgave 2
A. Vælg to inspirationsbilleder at arbejde videre med:


B. Med udgangspunkt i former og farver i de valgte inspirationsbilleder skal du designe minimum to outfits. Det vil sige to påklædte modeller til hvert inspirationsbillede, du vælger.
Beskriv i stikord valg af materialer.

C. For at dokumentere idéudviklingsprocessen skal du medsende skitser fra processens start til det færdige resultat – max. seks sider.

Opgave 3
Beskriv dig selv dit mål med uddannelsen og dit drømmejob – max én side.

----

Jeg synes selv opgaven virker overskuelig, og lige til at gå til!!

Jeg kan senere opdatere jer på mine skiter osv! 




Love you guys :-*
- Elisabeth <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar